yandes Proaktywne decyzje sprzedażowe w niepewnych czasach - Integrity Solutions Poland
Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Proaktywne decyzje sprzedażowe w niepewnych czasach

Proaktywne decyzje sprzedażowe podjęte w trudnym czasie, dadzą Ci siłę i przewagę w bezpiecznych czasach.

Przyjmujesz postawę krowy czy bizona? Prawdopodobnie nie jest to pytanie, nad którym zastanawiasz się w tym momencie, w samym środku przysłowiowej burzy. Ale może jednak powinieneś.

Kiedy krowy i bizony widzą burzę na horyzoncie, podchodzą do niej w odmienny sposób. Krowy uciekają przed burzą, podczas gdy bizony konfrontują się z nią. Wynik: krowy spędzają znacznie więcej czasu narażone na burzę, co tylko przedłuża ich cierpienie. Strach przed burzą powoduje, że zaczyna się myśleć jak ofiara i pozostaje się z tym sposobem myślenia długo po tym, kiedy burza już przeminie.

 

JAKIE SĄ ZALETY PROAKTYWNEGO ZACHOWANIA 

Stawiając czoła burzy i konfrontując się z nią, bizony skracają czas ekspozycji na niebezpieczne zjawisko atmosferyczne i odczuwają mniejszy ból. Co więcej, proaktywna decyzja o podjęciu wyzwania daje im siłę, która zapewni im przewagę w przyszłości.

Ten, kto działa z pozycji mocy, jest bardziej pewny siebie, a co za tym idzie – bardziej kreatywny, pełen energii i skoncentrowany na rozwiązaniach. Wszyscy możemy się wiele nauczyć od bawołów, które instynktownie wiedzą, że muszą przejąć kontrolę nad tym, co może być kontrolowane. To daje paliwo do działania nastawionego na osiągnięcie celu. To sprawia, że będziesz wytrwale dążyć do celu nawet wtedy, gdy na niebie będą tylko  złowieszcze chmury.

 

PROAKTYWNA SPRZEDAŻ JEST WYBOREM 

Wróćmy jednak do Ciebie i burzy, której obecnie doświadczasz.  Widzisz właśnie  upadek tego, co zwykłeś nazywać „biznesem jak zwykle”. Możesz spojrzeć na to, co się dzieje i zdecydować, że jedyną możliwą opcją jest wycofanie się. Jeśli jesteś przedstawicielem medycznym, możesz uznać, że odwiedzanie teraz lekarzy nie ma najmniejszego sensu.Ale możesz też być bizonem. Możesz być proaktywny, zadzwonić i odkryć nowe ścieżki działania. Ostatnio jeden z przedstawicieli medycznych opowiedział nam historię o tym, jak postanowił zadzwonić do lekarzy i zobaczyć, co z tego wyniknie. Okazało się, że jedna lekarka akurat nie przyjmuje pacjentów i ma czas na spotkanie z nim. „Normalnie bym nie zadzwonił, ale w obecnej sytuacji podjąłem taką próbę i nagle wyszło z tego coś dobrego” – powiedział sprzedawca. Innymi słowy, jeśli tylko rozmawiasz z ludźmi, zawsze mogą z tego wyniknąć dobre rzeczy. W zależności od branży, najprawdopodobniej będziesz musiał dostosować sposób sprzedaży do realiów pandemii, ale wciąż jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby być proaktywnym jak bizon.
Poniżej znajdują się wskazówki, w jaki sposób najlepsi sprzedawcy radzą sobie z kryzysem.

 

PROAKTYWNA SPRZEDAŻ PODCZAS PANDEMII: PORADY DLA SPRZEDAWCÓW     

  • Burza mózgów z kolegami. Pamiętajmy, dobre rzeczy dzieją się, gdy rozmawiasz z ludźmi. Łatwo o tym zapomnieć, gdy wszyscy pracują zdalnie. Najlepszym pomysłem jest skontaktowanie się z kolegami. Współpracuj, pytając, jak sobie radzą, dzieląc się pomysłami i pracując nad różnymi scenariuszami. Dwa lub trzy mózgi to zawsze lepiej, niż jeden.
  • Porozmawiaj z ekspertami ds. produktów. Poznaj różne funkcje i korzyści oferowanych produktów, aby zrozumieć, co jest najlepsze i jak możesz zapewnić swoim klientom zróżnicowaną, bardzo istotną wartość.
  • Ponownie przeanalizuj swoje podejście wobec nieresponsywnych klientów. Zadaj sobie pytanie, czy pozycjonujesz ofertę w sposób, który służy im czy Tobie? Jeśli nie wychodzisz do nich aktywnie, dlaczego miałbyś oczekiwać odpowiedzi? Pytanie do klienta: „Jak mogę Ci pomóc/ułatwić Ci życie?” zmieni sposób, w jaki myślisz o tym, co robisz; zmieni Twoją perspektywę: nie sprzedajesz, ale zapewniasz klientowi bezinteresowną pomoc. Pamiętaj, że przede wszystkim musisz zdobyć zaufanie klienta. Jeśli nie udaje Ci się zainteresować klientów swoją ofertą, musisz rzetelnie ocenić, czy przedstawia ona dla nich istotną wartość.
  • Poszerz swoje relacje: jeśli masz tylko jedną osobę kontaktową w organizacji klienta, zastanów się, w jaki sposób możesz to zmienić i poszerzyć grono osób, z którymi będziesz się kontaktować.
  • Przyjrzyj się temu, co Cię ogranicza. Samoograniczające przekonania mogą mieć ogromny wpływ na Twoje osiągnięcia. Myślisz na przykład: „Nie jestem dobry w kontaktowaniu się z ludźmi on line” –  to  jest  doskonały przykład samoograniczającego przekonania. Poświęć czas na zrozumienie, a następnie przezwyciężenie tego problemu, w przeciwnym razie będzie to dla Ciebie poważna przeszkoda.
  • Kontroluj to, co możesz kontrolować. Najważniejsze, co możesz teraz kontrolować, to Twoja aktywność i wysiłek. Podziel swoje działania prowadzące do osiągnięcia celu na drobne kroki. Będziesz czuć się pewnie, podejmując je. Zastanów się, jakie są 3 rzeczy, które możesz dziś zrobić, po to abyś w efekcie mógł dobrze spać w nocy.

 

PROAKTYWNA SPRZEDAŻ PODCZAS PANDEMII: PORADY DLA LIDERÓW  

  • Bądź częścią zespołu. Twoi ludzie walczą teraz o wartościowe spotkania z klientami. Prawdopodobnie czują się też odizolowani. Przypomnij im o ich wyjątkowych mocnych stronach i wartościowej ofercie. Wzmocnij ich pewność siebie, wskazując na ich dotychczasowe osiągnięcia i sukcesy z przeszłości. Jesteś im to winien.
  • Dziel się i wzmacniaj. Współpracuj ze sprzedawcami, przyglądaj się temu, jak prowadzą rozmowy z klientami i skup się na planowaniu rozmów. To, w jaki sposób Twoi ludzie pracują w tym czasie z klientami zostanie na długo zapamiętane.
  • Skorzystaj z okazji, aby poprawić to, co nie działa najlepiej. Wykorzystaj ten czas, aby zidentyfikować słabości w swojej organizacji, a następnie podejmij niezbędne kroki w celu ich usunięcia.
  • Inspiruj. To nie tytuł czyni cię liderem, ale Twoje działania. Sprzedawcy chętnie podniosą poprzeczkę, aby spełnić Twoje przekonania na ich temat. A Twoje działania będą katalizatorem zmian.

 

Proaktywne działania sprzedażowe tworzą impet, a impet popycha Cię do działania. Możesz teraz chcieć uciekać przed burzą. Ale bądź bizonem, idź naprzód, a przekonasz się, że otworzy to przed Tobą nowe możliwości. Jeśli tylko zechcesz wyjść ze swojej strefy komfortu, to dzięki wsparciu dobrego trenera sprzedaży i jasno określonym celom masz szansę stać się silniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej.

Sprawdź: Szkolenia sprzedażowe Warszawa

 

Udostępnij