yandes Jak przygotować się do obsługi klientów w nowej rzeczywistości - Integrity Solutions Poland
Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Jak przygotować się do obsługi klientów w nowej rzeczywistości

obsługa klienta

Co dalej – w jaki sposób będziemy obsługiwać klientów, kierować zespołami i współpracować ze sobą?

 

W ciągu zaledwie kilku miesięcy od rozpoczęcia pandemii COVID-19 napisano wiele o potrzebie dostosowania się do nowej normalności w naszym sposobie prowadzenia działalności. Rozumiemy doskonale: wszyscy pracujemy z domu. Utrzymujemy dystans społeczny. I współpracujemy ze sobą na nowe sposoby. Jednak choć rozumiemy to wszystko, nasuwa się jedno pytanie: kiedy nadejdzie czas, do czego przyjdzie nam wrócić?

Mówiąc inaczej: co dalej – w jaki sposób będziemy obsługiwać klientów, kierować zespołami i współpracować ze sobą?

 

Czy planujesz sukces w sprzedaży?

Pozwólcie, że pominiemy jedno pytanie, które jest ostatnio przedmiotem dyskusji: kiedy? Nikt tak naprawdę nie wie, kiedy. Powiedzmy, że to kiedyś, a może nawet wkrótce. W rzeczywistości mogło się już zacząć – w zależności od tego, gdzie jesteś i kiedy to czytasz. I, jak wiemy, nie wszystkie branże zostały zamknięte – wiele osób wykonujących niezbędne działania nigdy nie przestało pracować.

Ale za każdym razem, gdy dla większości z nas wszystko zaczyna się od nowa, możemy zagwarantować, że świat, w którym się ponownie pojawimy, będzie inny niż ten, który pozostawiliśmy za sobą.

Czas przyjrzeć się temu i przemyśleć kilka ważnych kwestii. Jak najlepiej wykorzystać czas, który mamy teraz na przygotowanie – nawet jeśli nie znamy wszystkich odpowiedzi?

Wyobraźcie sobie sytuację, kiedy byliście w zatłoczonym barze szybkiej obsługi lub w tętniącej życiem kawiarni – stojąc w kolejce przez 5–10 minut. Zawsze istniało ryzyko, że ktoś przed Wami, zamiast złożyć zamówienie, zacznie się dopiero nad nim zastanawiać. Oto, co najbardziej denerwuje w takim scenariuszu: po pierwsze, ten ktoś miał już pięć lub więcej minut na przeczytanie menu i podjęcie decyzji. I po drugie: był w tym miejscu już setki razy, bez wątpienia.

 

Najważniejsze wskazówki dla liderów sprzedaży

Naszym celem powinno być teraz to, aby nie stać się opisaną wyżej osobą. Powinieneś być gotowy, kiedy nadejdzie Twoja kolej na zamówienie. Zanim będziemy gotowi wrócić do gry, musimy wiedzieć, że jeśli jesteśmy gotowi do działania w nowej normalności – może to być iskra, która spowoduje, że klient zwróci się do kogoś innego.

Nie próbuj uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Myśl teraz o:

Kluczem jest przygotowanie: kiedy coś się dzieje, nie możesz sobie pozwolić na niepowodzenia. Wszyscy Twoi ludzie muszą myśleć przyszłościowo, a nie szukać usprawiedliwień. Miałeś czas na przygotowanie, więc Twój łańcuch dostaw, zapasy, dystrybucja i inne elementy muszą znajdować się na czele stawki.

Wszystko będzie teraz inne: niektórzy z Twoich klientów zostali naprawdę mocno dotknięci; niektórych może już nie być. Będziesz musiał przygotować się do nawiązania nowych relacji. Dobrą praktyką będzie zadawanie klientom pytań o to, jak zmieniła się ich działalność i jak w najlepszy sposób możesz służyć im pomocą.

Potrzeby się zmieniły: nie zakładaj, że rzeczy są takie same jak przedtem. Na przykład w dziedzinie wyrobów medycznych, gdy powracają operacje planowe, zapotrzebowanie na zapasy i sprzęt będzie wysokie. Przygotuj się do tego. Skontaktuj się ze swoimi klientami i spróbuj się zorientować, czy działasz w branży, w której występują takie potrzeby.

Najważniejsze osoby są dostępne: właściciele firm są teraz dostępni, często sami odbierają telefony, więc nie bój się dzwonić – możesz uzyskać bezpośrednie połączenie z potencjalnym klientem.

Spodziewaj się opuszczonych Klientów: bądźmy szczerzy: niektóre firmy nie przetrwają, a ich Klienci będą poszukiwali świadczonych przez Ciebie usług. „Oferujemy to, to i to naszym Klientom. Chcielibyśmy pomóc także Tobie… ”

Bez wątpienia wiele punktów, które tu podnosimy, wywoła u Was ból głowy, bo zmagacie się z niezdefiniowanymi problemami lub znajdujecie się w sytuacji pełnej dwuznaczności. Tego należy się spodziewać, ale nie rezygnujcie z pracy nad ważnymi pytaniami, które pomogą Wam się przygotować. Stawka jest bardzo wysoka.

Niedawno rozmawialiśmy z właścicielem firmy, który opowiedział nam o swojej największej obawie: nie chciał zawieść swojego zespołu. Powiedział: „Piszę rozdział o tym, jak poradziłem sobie z tą burzą. Chcę spojrzeć wstecz i wiedzieć, że skutecznie komunikowałem się z moim zespołem i dokonałem dobrych wyborów. ”

To tak samo dobra motywacja jak każda inna. Podejmuj decyzje o tym, jak teraz pracujesz z Klientami, w oparciu o to, jak chcesz, aby Cię osądzili – ponieważ to właśnie zrobią.

 

Udostępnij