yandes 5 sposobów na zwiększenie kultury zaufania - Integrity Solutions Poland
Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

5 sposobów na zwiększenie kultury zaufania

Jakie podejmujesz działania każdego dnia, aby wzmocnić kulturę zaufania wśród swoich pracowników i klientów?

 

W naszych ostatnich badaniach dotyczących coachingu, 76% ankietowanych firm odpowiedziało, że coaching jest kluczowym czynnikiem mającym wpływ na odniesienie sukcesu w sprzedaży. Jak wyjaśnia Lou Cimini, wiceprezes ds. zasobów ludzkich w Samsonite, siłą stojącą za coachingiem jest to, że pozwala on liderowi i sprzedawcy „dojść na wspólną ścieżkę – uzgodnić wspólne cele – a w niektórych przypadkach także i taktykę, aby je osiągnąć –  i wtedy pracownik zostaje wyposażony we wszystko, czego potrzebuje, aby te cele osiągnąć. ”

Ale zanim zdążą dojść do tej wspólnej ścieżki – w rzeczywistości, zanim jeszcze rozpocznie się proces coachingu – pracownik musi być otwarty na coaching. A to wymaga przede wszystkim zaufania.

 

Zaufanie i relacja trenerska

 

Aby zrozumieć, dlaczego zaufanie ma znaczenie, zastanów się nad własnym doświadczeniem. Jeśli nie czujesz, że głównym celem Twojego menedżera jest pomaganie Ci w osiągnięciu osobistych i zawodowych celów, prawdopodobnie nie będziesz zbyt otwarty na to, co ma on do zaoferowania. Chyba że uda mu się stworzyć z Tobą związek emocjonalny i pokazać, że chodzi mu o Ciebie, w przeciwnym razie nie zajdziecie zbyt daleko. A to oznacza, że ​​prawdopodobnie nie uzyskasz właściwej wartości, która powinna płynąć z rozmów coachingowych.

Budowanie otwartego środowiska dla coachingu zajmuje trochę czasu i wymaga od menadżera wysiłku, ale jego wartość znacznie wykracza poza same rozmowy coachingowe. Kiedy ludziCci ufają, będą ciężej pracować, słuchać lepiej i łatwiej wybaczać błędy lub nieporozumienia. Kiedy poziom zaufania jest niski, pojawia się większy opór, a komunikacja po prostu nie działa.

W swojej pracy “The Neuroscience of Trust” Paul J. Zak zauważa, że ​​tam, gdzie istnieje wysoki poziom zaufania, pracownicy są bardziej produktywni, energiczni, chętni do współpracy, i mają większe szanse na pozostanie na dłużej w firmie. Mało tego: „Odczuwają mniejszy stopień przewlekłego stresu i są bardziej zadowoleni ze swojego życia, a te czynniki powodują większą wydajność pracy”.

Wiarygodność nie wynika jednak wyłącznie z konkretnych umiejętności menedżerskich lub coachingowych. Wymaga to również sposobu myślenia, który koncentruje się na innych. Aby mieć uczciwe, otwarte dyskusje z pracownikami, musisz umieć postawić się na ich miejscu i być gotowym do pracy, ustalić wspólną płaszczyznę porozumienia, nawiązać relacje emocjonalne i przełamać opory.

Budowanie zaufania przez menadżera w procesie coachingowym obejmuje takie działania, jak:·

  • Nawiązanie relacji przed rozpoczęciem dialogu coachingowego·
  • Rezygnacja z własnych planów i całkowite skupienie na osobie coachowanej·
  • Rozpoznawanie i dostosowywanie komunikacji do stylu zachowania osoby poddawanej coachingowi·
  • Informowanie o szczerym zainteresowaniu rozwojem tej osoby

 

5 sposobów, w jakie liderzy budują kulturę zaufania

 

Jak Gallup wskazał w artykule analizującym potencjalny kryzys zaufania wielu firm: „Silne przywództwo etyczne stanowi dużą część tego, co daje pracownikom i klientom pewność inwestowania w długoterminowe relacje z organizacjami”. Oto 5 działań przywódczych, które możesz podjąć, aby rozpocząć tworzenie najważniejszych relacji opartych na zaufaniu:

1. Jasno przekaż każdej osobie jakie masz wobec niej oczekiwania. Nie zakładaj, że ludzie wiedzą, co myślisz, lub że motywuje ich to samo, co Ciebie. Komunikuj się z myślą nie o własnym, a o ich stylu zachowania.

2. Pokaż, że masz na względzie ich dobro. Uświadom sobie, że czasami czyny mówią więcej, niż słowa. Jeśli mówisz jedno, ale swoim zachowaniem, pokazujesz zupełnie coś innego, Twoi pracownicy natychmiast to zobaczą.

3. Postępuj zgodnie z podjętymi i otrzymanymi zobowiązaniami. Nie chodzi tylko o Twoje zobowiązanie wobec pracowników, ale także o ich zobowiązania wobec Ciebie. Jeśli nie można ufać Tobie, że zależy Ci na tym, aby dana czynność została wykonana, nie będzie to dla nich ważne.

4. Bądź prawdomówny i autentyczny, nawet jeśli nie jest to łatwe. Jako menedżer będziesz musiał od czasu do czasu radzić sobie z trudnymi problemami. Rozmowy na temat problemów z wykonaniem planu lub innych wyzwań nigdy nie są łatwe, ale jeśli jesteś szczery i pokazujesz, że dbasz o cele i sukces swoich ludzi, w rzeczywistości wzmocnisz relację z nimi.

5. Wypracuj model wiarygodności członków zespołu i klientów. Wiele firm deklaruje przywiązanie do wartości takich jak zaufanie i uczciwość. Ale to nie znaczy, że te cechy automatycznie przekładają się na codzienne zachowania. Menedżerowie wyznaczają standardy poprzez własne działania. Twoi pracownicy zauważą to i podążą Twoim śladem. A to oznacza, że ​​Twoi klienci też to zauważą.

Chociaż zaufanie jest kamieniem węgielnym i podstawą produktywnych relacji, nie zbuduje się go z dnia na dzień. Tworzy je wiele małych działań rozłożonych w czasie. To także nie jest kwestia techniki; chodzi o charakter. Wzbudzamy zaufanie ze względu na sposób, w jaki żyjemy i zarządzamy relacjami z ludźmi.

Jakie podejmujesz działania, aby wzmocnić kulturę zaufania wśród swoich pracowników i klientów?

Udostępnij