yandes 10 porad na udaną naukę podczas lunchu - Integrity Solutions Poland
Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

10 porad na udaną naukę podczas lunchu

Program lunch & learn to świetny sposób na wsparcie społeczności w firmie, sprzyjający procesowi uczenia się w organizacji. To także doskonały sposób na pokazanie, jak bardzo jesteś zaangażowany w ciągły rozwój  swoich pracowników. Lunch & learn to swobodna alternatywa dla formalnych szkoleń i seminariów, która może stać się integralną częścią kultury organizacyjnej – i smacznym dodatkiem, na który wszyscy czekają.

Jeśli zatrudniasz zdalnych pracowników, możesz pomyśleć, że to nie jest rozwiązanie, które może Ci pomóc. Ale gdy Twój zespół rzadko przebywa w tej samej lokalizacji, potrzeba wspólnoty jest jeszcze większa. Więc nie rezygnuj z tego pomysłu. Być może będziesz musiał po prostu wykazać się większą kreatywnością przy realizacji.

Myślisz o rozpoczęciu programu lunch & learn lub szukasz inspiracji, aby odświeżyć swój istniejący program? Oto 10 wskazówek, jak przygotować apetyczny zestaw:

1. Zaplanuj: Niezależnie od tego, czy chcesz organizować lunch & naukę co miesiąc, co tydzień czy co kwartał, trzymaj się stałej godziny i dnia tygodnia. Ułatwia to pracownikom włączenie się program.

2. Zorganizuj się: Wydarzenie lunch & learn powinno być dość zwyczajne, ale nie pospolite. Choć nie musi być tak ustrukturyzowane jak formalne szkolenie, jednak nadal musisz wcześniej zaplanować temat, prelegenta, przebieg, materiały, no i oczywiście menu.

3. Spraw, aby to spotkanie było ważne: kiedy już opracujesz harmonogram, musisz wiedzieć, o czym będziesz rozmawiać z ludźmi. Uzyskaj sugestie bezpośrednio od pracowników lub przeprowadź szybką ankietę online, aby ustalić priorytety, a także dowiedzieć się, czy są tematy, które Twoi ludzie chcieliby poruszyć. Jeśli Twój zespół co kwartał koncentruje się na różnych zagadnieniach:  umiejętnościach sprzedażowych i negocjacyjnych lub konsultacyjnych strategiach sprzedaży i najlepszych praktykach – kontynuuj to i zaplanuj wszystko zgodnie z harmonogramem.

4. Baw się dobrze: traktuj proces planowania jako szansę na rozbudzenie wyobraźni. Pizza i wykresy kołowe, kanapki i trendy rynkowe, tacos i narzędzia techniczne… kto wie, co możesz wymyślić? Jeśli nie uważasz się za „typ kreatywny”, jest to szczególna okazja, aby poćwiczyć i poczuć się bardziej komfortowo, prężąc muskuły kreatywnego myślenia.

5. Używaj tego pomysłu strategicznie: ciągłe uczenie się ma kluczowe znaczenie dla szkolenia pracownika i budowania jego zaangażowania w zmiany, zbyt często jednak zapomina się o tak ważnych działaniach jk follow-up – wzmacniających, uzupełniających wiedzę. Lunch & learn to doskonała okazja, aby wzmocnić umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne, jak również inne koncepcje omówione na wcześniejszych sesjach szkoleniowych i upewnić się, że nowe zachowania zostały zakorzenione.

6. Wypromuj wydarzenie: Niektóre organizacje, z którymi współpracujemy, przywiązują wielką wagę do wypromowania wydarzenia lunch & learn: wysyłaj e-maile i ulotki, starają się wzbudzić wśród ludzi emocje. Określ temat każdej sesji i omów go krótko, wypunktuj powody, dla których Twoi ludzie powinni uczestniczyć w spotkaniu, zaprezentuj fragmenty tego, czego się nauczą, pomyśl też o innych formach zachęty do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

7. Spraw, aby było interaktywne: nie powinien to być wykład przerywany brzęczeniem sztućców i odgłosami żucia. Aby zainteresować ludzi i skoncentrować ich uwagę na nauce, korzystaj z filmów na YouTube, muzyki, gier i innych multimediów. Znajdź klipy filmowe, które demonstrują umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne, o których ludzie chcą pamiętać i które chcą stosować. Możesz też połączyć ze sobą kilka zabawnych, niezrozumiałych rzeczy. Interaktywność sprawia, że ​​ludzie angażują się w naukę .

8. Bądź kreatywny w relacji z pracownikami zdalnymi: wideokonferencje przeszły długą drogę w ciągu ostatnich kilku lat, a jeśli masz personel pracujący zdalnie, to te narzędzia prawdopodobnie już są częścią ich pracy, więc po prostu wykorzystaj je. Zastanów się, jak możesz korzystać ze wszystkich dostępnych zasobów i aplikacji. Na przykład, jeśli Twój zespół korzysta ze Slacka, możesz spróbować skonfigurować kanał #lunch&learn. W przypadku lunchu zawsze możesz rozważyć dostawę żywności lub karty podarunkowe o tej samej wartości.

9. Nie utknij w rutynie: zmień format, aby był interesujący. W jednym miesiącu może być ktoś, kto przedstawi studium przypadku klienta, podczas gdy następnym razem sprzedawca może omówić bezpieczne nawyki na drodze, a następny może opowiedzieć o odświeżeniu systemu CRM. Poproś lidera, aby przyszedł i opowiedział o wizji i wartościach firmy w codziennej pracy. Działaj, aby pomóc ludziom odkryć ich cel, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

10. Utrzymuj szum informacyjny: Zastanów się, jakie podejmiesz działania follow-up (uzupełniające, następcze) i utrzymuj ich tempo. Możesz na przykład stworzyć podsumowanie sesji w postaci pytań i odpowiedzi, udostępnić zdjęcia ludzi w akcji, podsumować najważniejsze porady dotyczące sprzedaży i negocjacji, lub po prostu udostępnić ogólne podsumowanie wraz z materiałami informacyjnymi. Najważniejsze jest, aby dyskusja trwała i sprawiła, że ​​będzie to coś, czego ludzie nie będą chcieli przegapić w przyszłości.

To tylko kilka pomysłów na rozpoczęcie samodzielnej realizacji serii lunch & learn. Czy dostrzegasz możliwość włączenia takiego wirtualnego szkolenia lub tradycyjnych spotkań do Twojego grafiku? Zastanów się, co będzie najlepiej odpowiadało potrzebom Twojego zespołu, środowisku pracy oraz celom zawodowym i edukacyjnym Twojego zespołu.

 

 

Udostępnij